Överkörd av känslor


Jag har precis lyssnat på den bästa deathmetal plattan någonsin. O nej, det är inte min kärlek till detta band som talar nu utan musiknörden och musikstuderande/galet petiga Roger som har ordet nu.

Plattan har rullat 2 gånger nu så man har hittat tråden som Erik Rutan vill förmedla nu. För det första så är Hate Eternal det brutalaste jag någonsin hört. Bandet balanserar på den tunna tråden mellan vad jag klarar av i brutal musik och vad som gör att det blir jobbigt. Jag har ALDRIG hört något liknande. Hate Eternal är rent ilsket hat som slås in i huvudet på en med ett baseballträ. Man känner sig misshandlad, rädd och utlämnad. Varför lyssna på sådan musik då om du känner så undrar ni? Jo för musik handlar om känslor/upplevelser bla och musik kan ta en till ställen inget annat. Därför utmanar man mig själv i musik hela tiden för att utvecklas.

Det är en total och overkligt komplex ljudbild som kastas emot en, produktionen är så perfekt och så jävla oerhört multidimonsionell.

Trummorna låter inte som trummor utan som.....ja, jag vet inte men en kpist med massa bas på. Jag vet inte, är fortfarande helt bedövad av denna tyngd som bandet levererar.

Plattan är så otroligt brutal att......ja lyssna själva. Det finns kanske inte ord för den.....
Jag finner inte ord nu utan lyssnar vidare men jag vet att jag just nu lyssnar på VÄRLDENS BÄSTA DEATHMETAL platta.....någonsin!!

Jag är tyst en stund/vet ej vad jag ska säga nu..




Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0