Bästa Iron Maiden plattorna?


Fick ett (till)mail ifrån Tompa. Han snackade om Maiden och vad dom har betytt för honom. Har alltid gillat maiden, vem har inte det men aldrig vart ett jätte fan av dom. Iron Maiden är en av dom största metal banden som finns utan tvekan och har till dags datum släppt 15 album(tror jag det är). Men jag förstår dom som vrål diggar Maiden. Ett bra band med massa bra plattor.....o därav inlägget, han bad mig lista dom maiden plattorna som jag tycker är bäst så ok dude.....här är dom :



Den punkiga debuten med Paul dianno. Svin jävla bra!!!!



Uppföljaren Killers.......bra som fan.



Behöver jag säga något?? Bra!!



Vilka låtar, vilket omslag.....mums!!



Powerslave! Kom ihåg när den släpptes, en stor dag i Rogers liv hehe....



Bruce´s comeback platta är såå jävla bra. Oerhört stark platta.



Deras senaste och troligen deras bästa, en progressiv historia som bara växer och växer. Hittar nya saker varje gång jag lyssnar på den. Älskar verkligen denna platta och älskar att Maiden kan än efter ca 35-36 år. Faaan va bra den är.....ska nog lyssna på den nu igen.

Peace
Rog

Kommentarer
Postat av: Mackan

Meh...brave new world och senaste...eeew..

Du glömde 7th Son...

Alla plattorna på 80-talet va grymma. Resten e dynga förutom ett par låtar här och där.



Då är Dickinsons soloplattor MYCKET bättre på 90-talet än maiden..speciellt de sista 4.

2011-05-01 @ 20:25:57
Postat av: rogga

Nya e ju svinbra ju

2011-05-01 @ 21:04:15
URL: http://musikenimittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0