Sjukt jävla bra !!!!




Jag fattar ingenting, hur fan har jag missat denna skivan. Fick nya Closeup igår och deras årsbästa lista innehöll debutplattan ifrån Disma, kollade genast upp den då bara omslaget och deras logo fick mig att gå upp i spinn och känna att detta va något för mig.

Ibland kommer dom, band som gör allt rätt enligt va man vill ha i musik, band som ruskar om ens värld och gör en så jävla euforisk att man inte vet vart man ska vägen.

Disma har bara efter 20 tal lyssningar via youtube gjort detta för mig.

Tung krälande oldschool deathmetal som med sin analoga inspelning gör att detta känns som att bli uppäten och utspydd igen. Det luktar grav jord och död om hela produktionen.

Folk ifrån Incantation och Funebrarum står bakom detta projekt och det är bara att buga och tack för att man får ta del av detta.
Det är verkligen hur jävla tungt som helst och då bandet inte har hastighet på första punkt utan spelar tungt och krälande så blir detta ännu tyngre.



Debuten Towards the megalith släpptes 19 juli och vart jag vart sen dess vette fan men jag har hittat rätt nu...
Min årsbästa lista får härmed ändras lite, skrev min lista i början på December på denna blogg men hade ingen vetskap om denna skapelse då hehe

Disma tar en andra plats efter Moloken, detta är bäst fan.

Chasm of oceanus

Vault of membros


Gillar man deathmetal så får man ej missa detta.....

Peace
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0