Ef




Fick en platta i handen och en röst som sa lyssna på detta. Låter mer strange än va det va. En kille som jobbar på det stället jag river på gav mig den.

Det som hördes när jag spelade den va väldigt inspirerande. Jag tyckte mig höra Sigur Ros, Explosions in the sky och Mogwai med ett stänk av Cult of luna. Stänket av Cult of luna visades sig stämma då plattan spelats in av Magnus Lindberg i Cult of luna.

Monotom postrock kan man väl kalla detta eller vad säger du Niklas? Alla har sin benämning av olika musikgenrar och jag personligen gillar inte att ge musik en stämpel.

Bra som fan är detta, Ef´s musik lämnar mig inte oberörd. Det är stämningsfullt, mörkt och produktionen känns väldigt organisk.

Materialet känns väldigt kärleksfullt inspelat, vet ej varför jag får denna känsla men den är där iallafall.

Myspace

Plattan jag fick heter Mourning golden morning och detta va som sagt bra som fan. Plattan överaskade mig på många plan. Att bandet ej fastnar i många fall tråkiga gropar som vissa band som spelar denna musik kan göra är en frisk fläkt då det är ganska vanligt enligt mig.
Känns även när man lyssnar på plattan att medlemmarna är väldigt olika personligheter, vet ej om detta stämmer men 3 olika riktningar hörs i musiken tycker jag och det är bara positivt. Med detta menar jag inte att plattan är splittrad utan att man hela tiden hör nya saker och inputs ifrån olika håll.

Longing for colours videon hittas HÄR och är plattans bästa låt utan tvekan. Det tunga partiet 8:22 in i låten är helt galet fantastiskt.

Deras hemsida hittar ni HÄR och där kan ni köpa t shirts och deras plattor.

Medlemmarna i Ef är följande :

Tomas - guitar, vocals, accordion

Daniel - guitar, vocals, laptop/organ

Niklas - drums, melodica

Also with us:
Manne, Simon, Alexander, Erik, Staffan, Claes, Emil, Jonathan

Detta kopierades på deras myspace(hoppas det e ok boys)

Vackra omslaget jag snackade om i förra inlägget då??
Jo kolla in detta........



Mourning golden morning är en platta som bara växer och växer för varje lyssning och jag rekommenderar detta jävligt starkt.

Köööp !!!!!!!

Peace
Roggga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0