Ny kärlek

Får massa nyhetsbrev mailat till mig om nya band, nya plattor och annat ifrån hela världen. Har folk i Asien som tipsar mig om obskyra grupper som lirar alltifrån Grindcore till pop. I Indien har jag musikpolare som tipsar om deras scen där. Detta kom ifrån Stephen i Detroit, thanks fucker, I owe u one Bitch !!!!! LOL

Tror Herr Iwers pratade med mig om detta sist han tipsade mig om musik med men minns ej. Fick som sagt ett mail idag ifrån Stephen om bandet RED FANG

Gick genast in på deras myspace och såg att dom låg på Relapse Records, ligger man där så gillar Roger det till 99% och Red Fang(hatar namnet, vadå jävla vampyr shit lol) va såå bra. Tänk er en hybrid mellan Mastodon/Baroness/Queens of the stone age/Melvins och High on Fire. Fast skitigare och bättre låtar. Stoneraktig Rock n Roll helt enkelt.

Simpla tunga riff låtar som gör att man vill höra mer och halsa ett 40 tal öl o springa naken genom skogen. Ja så sweet e det. Deras platta Murder the Mountains ligger på Spotify. Kolla upp dessa Portland dudes och spela det HÖGT som faaaaaen





Deras hemsida finnes HÄR

P.S Sorry som fan för dåliga bilder ifrån Bengans, I suck at taking pics.....

Rogha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0