Glädjebesked

Läste precis att Origin släpper ny platta 7 Juni. Plattan har fått namnet Entity och kommer utan tveka regera större delen av mitt 2011.



Här är ett studioklipp där deras galna trummis lägger trummor......OMG

Origin studioclip

Origin är ett deathmetal band ifrån Topeka, Kansas och bildades 1998. Deras otroligt komplexa, tekniska och jazziga dödsmetall kan ibland va svår att ta till sig men belöningen man får när man hittat rätt är hur kunglig som helst.

Jag har 4 plattor med Origin och har inte blivit jättebesviken på ngn av dom. Echoes of decimation ifrån 2005 är väl den som inte är 100% , den är monotom och det verkar som killarna inte hade rätt inspiration.

Antithesis ifrån 2008 är ett jävla mästerverk och den plattan får mig alltid på rätt humör. Den tunga ljudbilden mixad med den tekniska musiken skapar ett inferno som tar över alla mina sinnen och man befinner sig helt plötsligt mitt i en orkan......en vacker, brutal orkan.

Gillar ni dödsmetall måste ni kolla in detta band. Deras myspace finns HÄR









peace
Rh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0