Insekterna tar över

Tribes of Neurot är annorlunda. Dom följer inga regler och dom gör vad dom vill. Tribes of Neurot är killarna i min favorit grupp Neurosis + annat folk som bjuds in. Sitter med plattan Adaption & survival i handen och detta är en dubbel cd med insektsljud som är inspelade. Allt detta är mixat och dom har fuckat med ljuden i dator och på synthersizer men alla ljud på dessa 2 cd skivor är gjorda av insekter. Jag älskar såna här ljudexpriment där ljud bjuder in en på en psykadelisk resa. På skivan står det att man med dessa ljud ska bli inbjuden i insekternas medvetande och dom skriver att "aktiva" lyssningstekniker ska göra lyssningen ännu bättre. Inbjuden vet jag inte men jag älskar detta, jag försvinner in i ljudlandskapet och det är väldigt mäktigt att höra. Har inte testat något "aktivt" lyssnande men har testat den andra godbiten denna dubbelcd bjuder på. Man ska spela cd skivorna simultant med varandra. Helvete vilket ljud det blir, allt förstärks och ljuden går in i varann. Så jävla underbart vackert. Detta är inte första gången Tribes of neurot gör detta med sina skivor. Neurosis - Times of grace ska spelas simultant med Tribes of Neurot plattan Grace. Detta gäller även Neurosis - Through silver in blood och Tribes of Neurot - Silver blood transmission. Jag älskar sånt här, musiken tar nya vägar. Är man en människa som mest lyssnar på vers - refr - vers - refr så är denna plattan kanske inget för dig men vill man utmanas och om man ställer krav på sin musik så är detta en mumsbit. 

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0