Mr. Nyberg

Jag stöter på många musikintresserade kreativa människor på Forum och annat och jag får många länkar till myspace och annat ifrån människor man lärt känna över hela världen. Dom vill att man ska lyssna på det som dom skapar hemma eller i replokalen. Mycket passerar obemärkt men ibland så blixtrar det till och man hör något eget och man hör(inte bara i sitt egna musiktycke) att något är äkta och att det finns känslor bakom det. Björn Nyberg är en av dom som fångar mig i det han skapar. Det ÄR och det känns äkta. Känslor i musik är viktiga som fan för mig. Det är viktigt för mig att kunna känna skaparens genuina konstnärliga eld. Björn Nyberg brinner för detta och det känns. Björn Nyberg kommer ifrån Luleå men bor numera i Göteborg. Han spelar bas i bandet Tangle . Tangle´s myspace har ni här. Detta band måste ni kolla upp, svinbra soft jazz/folk. Han har även egna projekt där han bjuder in folk. Ett open jam arbete där det kreativa hamnar i första rummet. Open Jam session bjuder på fantastiska kreationer där musikstil och personligheter bildar en helhet. Open Jam session har sin myspace här. Sen har vi den vridna sidan av Herr Nyberg, Open Jam session 2 är där alla regler suddas ut och där allt är tilllåtet. Open Jam session 2 hittar ni här. Kolla in denna killen och sprid vidare om ni gillar detta. Det finns så många konstnärer i detta land som aldrig får ett större break men Björn Nyberg är verkligen en konstnär som förtjänar detta.

            
                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0