Moloken 2

Sitter med hörlurar på nu och lyssnar på det bästa Sverige har att bjuda på just nu. MOLOKEN ifrån Umeå. Helvete alltså, Our astral circle är bland det bästa jag hört detta år. Kristoffer och Nicklas Bäckström tillsammans med Jakob Burstedt och Johan Öman bjuder in mig i en värld som.....jag vet inte hur jag ska besriva det men det känns som man är utvald på något sätt. Detta är så jävla otroligt vackert och brutalt, tungt och mästerligt. Blanda Cult of luna med Neurosis och mixa i lite Meshuggah meck. Allt detta levereras i ett eget underbart sound som domineras av bas och trummor. Sången är helt jävla otrolig, den lyfter hela produktionen ytterligare. Finner inga ord egentligen för att beskriva detta, det måste upplevas. Inledningen på plattan med Molten pantheon är magnifik och man golvas direkt. Sen är jag helt såld, kan inte hitta någon svag punkt på detta. Untitled I omfamnar mig mjukt men efter 33 sekunder hårdnar greppet............måste jag välja någon bästa låt på denna fullträff och det skulle va under pistolhot isåfall så skulle jag säga den overkligt vackra Untitled II......lyssna på basen i denna låt....jävlar alltså. Our astral circle innehåller 9 låtar, 9 låtar av det bästa Sverige har att erbjuda just nu. NI FÅR INTE MISSA DETTA BAND!!! Dom kräver er uppmärksamhet och den är dom verkligen värda. Deras myspace finns HÄR!!!! TACK som fan, Nicklas, Kristoffer, Johan och Jakob för denna underbara resa, Tack så otroligt mycket!!!!

              

Moloken har släppt en ep med We all face the dark alone.........den ska köpas omgående.


              


peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0