Liars

När Liars musik träffar min trumhinna så förändras jag och världen runt mig. Deras platta Drums not dead är bland det mest intressanta jag hört på många år. Denna platta släppte Liars 2006 och är en platta som vrider runt alla ens ideer om hur musik ska göras för att sen sy ihop en ny fantastisk verklighet som jag helst skulle vilja befinna mig i alltid. På plattan exprimenterar gruppen med trummor och trumljud i alla dess former. Sångaren Angus andrew sjunger mer i falsett på denna platta än dom tidigare och det skapar ännu ett lager till denna otroliga upplevelse som denna platta ger. Liars är ett sånt band som jag bara älskar, ett band som ändrar sitt sound ifrån platta till platta och utvecklas i alla riktningar på varje släpp. Därför är det alltid kul när detta Australienska band släpper ngt nytt, man vet aldrig vad man får. Tänker inte beskriva hur dom låter utan gå in här och skapa er en egen uppfattning. Alla deras 4 plattor låter helt olika varandra. Som sagt så utvecklas detta band hela tiden och det e det jag älskar, det är inte samma platta om och om igen som dessa herrar släpper ifrån sig och jag älskar när kreativa musiker utmanar sig själva. Liars är helt underbara när det gäller detta. En ny platta verkar komma ibörjan på 2010 och deras hemsida har ni här. Checka denna grupp.

          

          

         

3 Galet bra plattor jag tycker ni ska kolla upp om ni gillar att utmanas i ert lyssnande.

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0